Bredbånd, internett og TV
Siden lørdag kveld (i hvert fall) har Linjebo vært uten bredbånd og derfor uten internett og TV. Det var sporadiske utfall av nett uken før det også. Telenor har siden lørdag hevdet at de jobber med feilretting. Tirsdag kveld ble feilen meldt reparert, men så ble en ny feil oppdaget og i skrivende stund (onsdag tidlig kveld) er nettet fortsatt ikke oppe.
Vi har opplevd utfall av nett før, og styret har derfor ikke gått ut med informasjon da vi hele tiden har regnet med at dette ville være løst snart. Det er etter hvert forståelig nok ganske mange frustrerte rundt
omkring. Styret har gjort det som er i vår makt for å fremskynde reparasjon, og når alt er ordnet igjen, vil vi også kreve kompensasjon for tiden Telenor ikke har levert. Ifølge deres regler kan vi etter 1 arbeidsdag kreve «inntil 1 måned» refundert, og etter 6 arbeidsdager «inntil 2 måneder». Legg merke til at det er tale om arbeidsdager, og også at dette bare gjelder hvis ikke Telenor kan vise til force majeure.
Det vil være styrets sak å kreve igjen betaling for den delen som er betalt som felleskostnad, mens de andelseier som har bestilt oppgradering må kreve refusjon for dette på egen hånd. Referansenummer for saken er 22516227.
Styret har uten sammenheng med denne saken begynt forarbeidet for en avgjørelse om overgang til fiber og/eller skifte av leverandør, og det er klart at denne saken har gjort det spørsmålet enda mer interessant. Vi skal derfor på styremøte tirsdag 12.11 behandle den videre fremdrift i dette.